Londonban jártak iskolánk tanulói

Kevesen mondhatják el magukról, hogy tizenéves korukban lehetőségük nyílt a világ hetedik legnagyobb fővárosába látogatni, Londonba. Iskolánk pár tanulója azonban már megérezhette ennek a sajátos, különleges, lüktető nagyvárosnak az atmoszféráját, amelyet remélhetőleg egy életre magukba szívtak e pár nap alatt.

Május 8-án 11,00 órakor szálltunk fel a Marcelháza-London-Marcelháza járatra. Kényelmesen elfoglaltuk helyünket, és a következő másfél napban a buszon éltük életünket. Ausztriának vettük az irányt, majd Németország és Belgium után elértük Franciaországot, ahol Calais-nál átkeltünk a La Manche csatorna alatt kialakított alagúton /magyar megnevezése Csalagút/ és 30 perc elteltével elértük Nagy Britanniát.

Május 9-én kb 10,00 órakor már Londonban szállhattunk ki az autóbuszból, és megkezdődött a 3 napos interaktív óra London belvárosában.

A Parlamentnél kezdtük a városnézést, ahol éppen üléseztek a politikusok. Az ülésén részt vett II. Erzsébet királynő is. Abban a szerencsés véletlenben volt részünk, hogy mi is tanúi lehettünk annak, amikor a királynő elhagyta a Parlamentet, így kb. 10 méter távolságból csodálhattuk meg II. Erzsébetet a hintójában ülve, fején a koronával. Őt követte egy páncélozott gépkocsi, amelyben a koronázási ékszereket szállították. A Lovas Testőrség több száz katonája kísérte őket, amely hihetetlen hatást gyakorolt ránk. Utunkat folytatva megnézhettük a Westmininter-i Apátságot, a Big Ben-t. Megebédeltünk a St. James parkban, majd a pihenő után a Buckingham Palota felé vettük az irányt, ahol láthattuk, hogy a királynő már hazaérkezett a parlamentből, ugyanis a zászló fel volt húzva a palota tetején. A Szent Jakab parkot elhagyván a kínai negyed felé vettük utunkat, ahol saját szemünkkel láthattuk a kínaiak életmódját, amely az igazat megvallva igencsak sajátságos. A kínai negyed után a Nemzeti Galéria /National Gallery/ következett, ahol sok-sok ezer festményben gyönyörködhettünk, köztük Rembrant, Rubens, Velazquez, Monet, Michelangelo kiváló alkotásai előtt állhattunk és csodálhattuk kezük alkotásait. A nap végén a családok vártak bennünnket, és mindenki családi körben tölthette az estét egy ízletes vacsora elfogyasztásával.

A következő nap reggelén izgatottan vártam a gyerekeket a találkozóhelyen, kiváncsi voltam, vajon hogy töltötték az első éjszakát. Látván mosolygós arcukat, minden aggodalmam eltűnt, hiszen a mosoly mindent elárul. Mindenki jókedvűen számolt be a családi körben eltöltött vacsoráról és első nyelvi próbálkozásairól. Igazán örültem, hogy igyekeztek leküzdeni félelmüket és kipréselték magukból az első mondatokat.

10,00-kor már a világhírű Madam Tussaud Panoptikum előtt sorakoztunk, ahol több száz viaszfigurával fényképezkedhettünkle, és randevúzhattunk Mel Gibsonnal, a királynővel és közelről is megcsodálhattuk Arnold Schwarzenegger izomzatát. Végigsétáltunk a horrorkamrán, majd kis taxiba ültünk, és kényelmesen időutazhattunk Londonban, és viaszfaragványokon követhettük végig London történelmét /a londoni nagy tűzvész, pestisjárvány.../. A délutáni élmények sorát a London Ege óriáskeréken való utazás zárta. A 32 kis kapszula 30 perc alatt fordult meg és fentről csodálhattuk meg a várost. Az Olimpia tiszteletére 12 millió fontot fektettek a felújításába, és minden kapszulában 6 Tablet gép, valamint ingyenes WI-FI hálózat teszi lehetővé, hogy minden információt azonnal megkaphatunk a városról.

Az élmények sorát egy 4D-s film megtekintése zárta, ahol a székeinkben ülve érezhettük az esőcseppeket a bőrünkön, a viharos szél erejét az arcunkon és a gyilkos kések hasítását az oldalunkban. Kacagva és a boldogság érzésével hagytuk el a múzeumot, majd a Természettudományi és a Tudományi Múzeum /Natural History Museum, Science Museum/ több millió kiállított tárgyát vettük górcső alá /7 és 3 milliónyi kiállított tárgy/. Ez a két hatalmas épület nagyságát tekintve éppen beleférne falunk kellős közepébe. Monumentális létesítményekről van szó, amelyek felbecsülhetetlen értéket rejtenek magukban. Láthattuk a dinoszauruszok fejlődését a teljes kezdetektől egészen a 21. századig. Megtapasztalhattuk egy földrengés érzését egy teremben, láthattuk az APOLLO 13 űrhajót, Stevenson első gőzmozdonyát és még sok érdekességet, amely igazán izgalomba hozta tanulóinkat. A Britt Múzeumban /British Museum/ megnézhettük a görög és a római kultúra ókori kincseit, köztük Cleopátra múmiáját is.

A múzeumi látogatás után buszra szálltunk és kimentünk a Temze /Thames/ partjára, konkrétabban a Tower épületéhez, ahol a királyi ékszereket őrzik, de nem volt ez mindig így. Sok-sok száz évvel ezelőtt börtönként működött és nem egy kivégzésre került sor a falai között.

A Tower Bridge szépségét már a folyóról csodálhattuk meg, ugyanis hajóra szálltunk és leutaztunk egészen a Parlamentig, így vízközelből is gyönyörködhettünk például a Shakespeare-nak köszönhető, a mai napig színházként működő Globe Színházat /Globe Theatre/, London első hídját /London Bridge/, a haditengerészeti múzeumként lehorgonyzott BELFAST hajót, amely részt vett a Normandia-i partraszállásnál, az első londoni fiú- és lánykollégium épületét, és nem lenne se vége se hossza, ha mindent fel szeretnék sorolni.

A hajókázás végeztével befejeződött kirándulásunk, és indulhattunk haza. 20 órányi buszozás után Ausztriában megtekintettük még a Melki Apátságot, amely Európa egyik legszebb barokk székesegyházát őrzi. Szemetgyönyörködtető park veszi körül, amelyben mi is tehettünk egy rövid sétát, majd ismét buszra szálltunk és elindultunk végső állomásunk felé, szülőfalunknak, Marcelházának vettük az irányt. Este 19,00 órakor a szülők már izgatottan vártak bennünket az iskola előtt, és ha őszinte akarok lenni, mi is nagyon örültünk, hogy ismét otthon léphettünk ki a buszból.

Remélem nagyon tetszett a résztvevő tanulóknak a tanulmányi kirándulás és jövőre, már kicsit bővítve a programot /Stonehenge, Stratford-upon-Avon../, de ismét részünk lehet egy ilyen maradandó és egyedi élményben.